pondelok 23. septembra 2019

Minirecenzie #4: The Simple Wild

Kniha The Simple Wild mi strašila v čítačke už nehorázne dlho. Navnadila ma na ňu Naty (za čo jej touto cestou dodatočne ďakujem), pričom mi ju pri rôznych príležitostiach pripomínala, až som to nakoniec nevydržala a knihu predsa len otvorila.

K. A. Tucker – The Simple Wild (Wild #1)
Kľúčové slová: Náročné rodinné vzťahy. Očarujúca Aljaška. Iný spôsob života.
Od tejto autorky som čítala už niekoľko kníh, a preto som akosi podvedome vedela, čo asi môžem očakávať. Autorke sa vždy darilo dokonale mi zapôsobiť na city, preto som si rovno pripravila aj hromádku vreckoviek, ktoré mi prišli veľmi vhod.
Príbeh je o Calle, ktorá sa síce narodila na Aljaške, ale ktorú matka doslova zobrala a utiekla s ňou späť do mesta, nakoľko ju život uprostred pokojnej divočiny ubíjal. Calla tak vyrástla v ruchu veľkomesta a nikdy si nevytvorila vzťah so svojím otcom – načas medzi nimi fungovali telefonáty, no keď malo dôjsť k stretnutiu, niečo sa pokazilo, vďaka čomu Calla na svojho otca tak trochu zanevrela, a dlhé roky sa s ním vôbec nerozprávala. Preto ju v deň, keď ju vyhodia z práce, nesmierne prekvapí telefonát od zamestnankyne svojho otca, ktorá jej oznámi, že jej otec má rakovinu a teda by mala prísť na Aljašku, aby sa s ním videla. Čím vlastne začína aljašské dobrodružstvo.
Calla bola hrdinka, ktorá mi nehorázne liezla na nervy. Bola to taká tá takmer typická Barbie, pre ktorú je dôležité najmä to, ako vyzerá, koľko má lajkov na sociálnych sieťach a ďalšie takmer bezvýznamné veci. Na druhej strane sa do tohto príbehu neskutočne hodila, pretože o to zábavnejší bol jej výlet na Aljašku a konfrontácia s tamojším životom. (Predstavte si taký ten klišé námet z komédií, keď hlavná postava kráča po lesnej ceste v ihličkových podpätkoch a máte zhruba matnú predstavu, ako vyzerá táto kniha.)
A to bolo v tejto knihe podstatné, ten kontrast medzi uponáhľaným mestským životom a pomalými dňami uprostred divočiny, kde slnko takmer nezapadá (a isté časti roka ani nevychádza). Často sa vďaka tomu v knihe objavili humorné momenty, ale tiež okamihy plné napätia a hlavne citov.
Okrem Cally a jej života som mala možnosť sledovať aj veľa vedľajších línií, ktoré sa všetky navzájom prepletali. Vedľajšie postavy pritom mali tiež čo povedať a nesmierne ma bavili. Nielen Callin otec a jeho zamestnanci, ale aj Jonah, vďaka ktorému Calla nakoniec ostala a dala sebe a svojmu otcovi šancu. Samozrejme, táto kniha je aj romantická, čiže nejaké napätie medzi Callou a Jonahom sa objaví, avšak ich vzťah je miestami až zábavný. Ide totiž o pomalú romantiku a od nepriateľstva k náklonnosti, vďaka čomu je kniha aj emocionálne napínavá, ale aj humorná.
Táto kniha je však predovšetkým oddychovým čítaním. Je nádherne napísaná a vystupujú v nej postavy, ktoré majú čo povedať. Ich vzťahy sú náročné, nedokonalé, plné malichernosti i bolesti, no hlavne sú nesmierne reálne a uveriteľné. Postavy boli rôznorodé a zaujímavé, no nielen tie hlavné, ale aj vedľajšie. Vďaka tomu všetkému je kniha emocionálnou jazdou v lunaparku – no a vďaka netradičnému prostrediu Aljašky a malej leteckej prepravnej spoločnosti ide hlavne o netradičné a zaujímavé čítanie.