štvrtok 7. novembra 2019

Minirecenzie #6: The Kiss Thief

Kniha The Kiss Thief ma zaujala už niekedy začiatkom tohto roka, keď oficiálne vyšla, no hoci som sa pomerne rýchlo prepracovala k e-knihe, dlho mi trvalo, kým som ju otvorila. Aj teraz m k tomu dohnala zvedavosť – keď som sa dozvedela, že kniha vyšla aj v slovenskom preklade, ako Ukradnutý bozk, už som viac neodolala...

L. J. Shen – The Kiss Thief
Kľúčové slová: Dohodnutá svadba. Dve tvrdé hlavy. Pomsta servírovaná na raňajky.
Francesca má devätnásť rokov a rodičia z nej vychovali dokonalú dámu – a zvyšok ju naučili učitelia v súkromnej škole kdesi vo Švajčiarsku. Pretože ako dcéra mafiánskeho bossa musí nielen dobre vyzerať, ale hlavne správať sa istým spôsobom. Čo znamená žiadna vysoká škola, vlastne akékoľvek vyššie vzdelanie, žiadna práca, s výnimkou tej charitatívnej a predovšetkým žiadny názor. Pretože Francesca je dobrá len na to, aby sa vydala a svojmu manželovi porodila poriadnu kopu dokonalých detičiek. Francesca tak síce nemala veľa slobody, no snažila sa užiť si aspoň tú, ktorú mala. Dokonca sa tešila aj na svoju svadbu a vždy si predstavovala, že jej ženíchom bude Angelo, láska jej detstva. Lenže plány sa jej zmenia, keď jej otec oznámi, že ju zasnúbil, avšak úplne s iným mužom. Senátor Wolfe je pritom presný opak toho, koho si Francesca predstavuje po svojom boku, no a okrem toho je to muž, ktorý jej nesmierne lezie na nervy – pretože ako to už býva, keď sa stretnú dve silné mysle, lietajú iskry.
Osobne mám akúsi slabosť pre príbehy z podobného prostredia, no napriek tomu ich nečítam často. V mojich očiach si totiž vyžaduje veľa umu vytvoriť z niekoho gangstra bez toho, aby sa mi z neho niekedy v druhej kapitole nezdvíhal žalúdok a nemala som chuť zabiť ho za to, akým spôsobom sa živí. Preto táto kniha už od začiatku stála v nezávideniahodnej situácii, no napriek tomu to ustála.
Autorke sa podarilo veľmi dobre opísať prostredie nielen mafiánskych rodín, ale hlavne vysokej politiky, kde je dôležité len to, ako kto vyzerá a ako sa správa v spoločnosti, ale nie to, aký je v skutočnosti. Okrem toho je to tiež sféra, v ktorej sa každý prešľap trestá a kde, ak chcete uspieť, musíte byť skutočne krvilačný. A toto všetko zosobňoval Wolfe, hlavný hrdina, ktorý ma svojim spôsobom bavil a inokedy ma rozčuľoval, ale predpokladám, že to bol autorkin zámer, keďže jeho charakter vytvorila tak, ako ho vytvorila.
Bol to taký ten autoritatívny bastard s ťažkou minulosťou, ktorý však dokázal priznať chyby bez toho, aby sa zrazu zmenil na totálne skroteného ťuťmáka (ako som to videla v mnohých iných knihách). Francesca bola o niečo otravnejšia, ale napriek tomu sa mi do príbehu skvele hodila, najmä preto, že som mala možnosť sledovať, ako jej narástla nielen pevná chrbtová kosť, ale najmä to, ako dospela.
Kniha bola pomerne napínavá, hoci nie kvôli tomu, že by bola extrémne akčná. Skôr išlo o emocionálne napätie medzi hlavnými hrdinami, ktoré sa v istom momente menilo na sexuálne (čo som od knihy očakávala). Vďaka tomu to bolo pomerne dobré čítanie a nikdy som sa nenudila, navyše autorka ma občas nútila aj niečo cítiť, za čo má automaticky body k dobru. Za čo však body navyše nezíska, je zápletka okolo vysokej školy.
Francesca vždy chcela študovať na vysokej a rodičia jej to nikdy nedovolili, preto som očakávala, že práve tento moment jej života si získa viac pozornosti, ale nestalo sa tak. Miesto toho som mala vlastne sledovať Francescin vnútorný zápas o to, kým chce byť a hlavne s kým chce byť. Kniha totiž v sebe ukrývala aj akúsi divnú osudovosť, nakoľko vo Francescinej rodine je taká tradícia, že ženy si medzi sebou odovzdávajú také truhličky, v ktorých majú nájsť odkazy. Tie by ich mali nasmerovať k ich pravej láske a tie Francescine začínajú ukazovať Wolfeho smerom, nie Angelovým.
Čiže áno, bolo to pomerne zaujímavé čítanie. Príbeh ma bavil, neboli v ňom hluché miesta. Miestami bol ale žalostne predvídateľný, vďaka čomu ide skôr o oddychovejšiu knihu. Viac ako nejaké zložité zápletky som si užívala interakcie postáv a hlavne to, ako sa menili, plusom bolo aj to neustále emocionálne napätie. Osobne si myslím, že autorka trošku tlačila na pílu a z Wolfeho občas robila zbytočne až príliš veľkého bastarda, ale kto som ja, aby som ju kritizovala. Škoda celej tej nevyužitej dejovej línie okolo vysokej školy. (Osobne si tiež myslím, že celý epilóg bol zbytočne premrštený a hlavne presladený, autorka si ho mohla pokojne odpustiť. Asi videla príliš veľa hollywoodskych dojákov, ktoré ju poznamenali.)